Thursday, 23 May 2013

MINYAK MORHABSHI

MINYAK MORHABSHI ( AGENT SEREMBAN , N.SEMBILAN )






" 1 Keluarga 1 Morhabshi "



Minyak Morhabsi Mujarab Untuk:-
histeria
dirasuk syaitan
sihir (buatan orang)
santau
bayi ‘diganggu’
bayi ‘kembung’
sawan tangis
pusat bayi (agar mudah tanggal)
batuk
lelah/asma
sakit gigi
senak
cirit birit
kanser (luar)
kayap
kurap
gatal-gatal (termasuk celah jari kaki & pangkal paha)
jerawat batu dan biasa(termasuk bisul kecil pada muka, kepala, tubuh)
kudis
bisul
melecur terkena api atau air/minyak panas
gigitan serangga & binatang bisa
simpul biawak
muntah, muntah darah
gangguan Saka / mahkluk halus
mabuk-mabuk ,meloya dan sebagainya…
Ramuan Perubatan Tradisional:-
Morhabshi dicampurkan bersama minyak-minyak tertentu seperti minyak kelapa, zaiton, lenga (bijan), serai serta herba-herba seperti keduduk putih, bayam batu, lemuni, raja kayu, hempedu bumi, cekur dsb dapat menyembuhkan pelbagai penyakit kulit seperti kayap, barah (luar), kudis, gatal-gatal serta sakit gigi, cirit birit dsb. Campuran ini juga dikatakan dapat menghentikan pendarahan luar.



SEJARAH DAN LATAR BELAKANG

************************************
Apa itu Morhabshi?
Menurut Wikipedia: Morhabshi (English: Myrrh) merupakan bahan resin berwarna merah keperangan, diambil daripada getah kering pokok Commiphora Myrrha. Tumbuhan ini juga tumbuh di negara Somalia dan bahagian timur Ethiopia. Bahan getah beberapa spesies Commiphora dan Balsamodendron lain turut dikenali sebagai Morhabshi (myrrh), termasuk dari C. erythraea (kadang kala dikenali sebagai Morhabshi India Timur (East Indian myrrh), C. opobalsamum dan Balsamodendronkua.

 
Sejarah Penggunaan resin Morhabshi:
Ensiklopedia tersebut juga mencatatkan resin Morhabshi telah terkenal sejak zaman Mesir kuno. Myrrh merupakan asas kepada minyak wangi dan incense, dan amat dihargai pada zaman kuno klasik. Nilainya dikatakan melebihi dari emas yang sama berat dengannya. Pada zaman Rom Kuno, myrrh dinilai lima kali ganda berbanding frankincense, walaupun frankincence lebih popular ketika itu. Myrrh dibakar pada pengkuburan Rom Kuno bagi menutup bau yang dihasilkan dari mayat hangus. Diceritakan bahawa Maharaja Nero, iaitu Maharaja Rom telah membakar setahun nilai myrrh pada pengkuburan isterinya yang bernama Poppaea.
Kajian Antarabangsa Terhadap Morhabshi
Oleh kerana bahan ini begitu unik dan menakjubkan, banyak penyelidikan telah dibuat ke atasnya. Antaranya, penyelidik telah memeriksa bahan individual bagi formula yang digunakan secara tradisional di Kuwait bagi mengurangkan glukos dalam darah bagi pesakit kencing manis. Hasilnya mendapati myrrh & susu getah aloe berkesan meningkatkan ketahanan glukos dalam tikus normal & tikus kencing manis.
Tindakan mencampur getah myrrh bersama cuka pula mampu meningkatkan keupayaannya menyingkirkan sekatan darah beku dan menghilangkan rasa sakit.
Kegunaan Morhabshi dalam kebudayaan Melayu
Meskipun ramai yang merasakan baru pertama kali mendengar nama Morhabshi, namun ia sebenarnya bukanlah asing dalam kebudayaan Melayu. Orang Melayu menggelarnya ‘kemenyan bunian’ kerana keampuhannya menghindari gangguan makhluk halus. Bahagian yang paling penting ialah getahnya yang digunakan untuk menghalau atau menghindari makhluk ghaib tersebut. Di Malaysia khasiat Morhabshi dipercayai lebih awal diamalkan dalam masyarakat lain seperti Arab, Cina dan India.
Morhabshi dalam Perubatan Tradisional
Dipercayai resin Morhabshi memasuki Tanah Melayu dan dalam kehidupan orang Melayu melalui pergaulan dan persemendaan dengan masyarakat Arab yang ketika itu menguasai istana dan golongan bangsawan.
 
Berdasarkan pengamatan dan ilmu yang dimiliki nenek moyang kita, Morhabshi dicampurkan bersama minyak-minyak tertentu seperti minyak kelapa, zaiton, lenga (bijan), serai serta herba-herba seperti keduduk putih, bayam batu, lemuni, raja kayu, hempedu bumi, cekur dan sebagainya dapat menyembuhkan pelbagai penyakit kulit seperti kayap, barah, kudis, gatal-gatal serta sakit gigi, cirit-birit dan sebagainya. Campuran ini juga didapati berkesan menghentikan pendarahan luar (luka dan sebagainya).
 
Bagi yang kurang yakin dengan kehebatan nenek moyang kita, sila semak kembali perjalanan sejarah negara, terutama Empayar Melaka yang pernah menjadi pusat perdagangan, pusat penyebaran Islam, dan pusat perkembangan ilmu pengetahuan terhebat di zamannya.
Justeru adalah mustahil bangsa yang begitu hebat ketika itu tidak mempunyai teknologi perubatan mereka sendiri.
Di situlah bermulanya rahsia Minyak Morhabshi.
*******************************************
CARA PENGGUNAANNYA: 
Untuk penyakit luaran, sila gunakan secara sapuan. Manakala untuk masalah ‘dalaman’ seperti santau, sila masukkan 2-3 titik ke dalam 1/3 air suam dan diminum.  Minyak Morhabshi tidak beracun. Oleh itu jika anda sakit gigi, anda boleh menyapunya terus pada gusi atau gigi yang berlubang dan sakit itu. Caranya, ambil secebis tisu, celupkan dalam Minyak Morhabshi dan tampalkan ke dalam gigi yang berlubang.
 
Untuk bayi dan kanak-kanak, calitkan pada kening, ubun-ubun, belakang cuping telinga, sendi-sendi kaki dan tangan, serta tengkuk bagi menghindari daripada gangguan. Amalkan setiap hari (sebelum maghrib) pada bayi anda.  Amalkan menyapu pada perut bayi setiap hari dapat mengelakkan bayi diserang kembung perut. Insya-Allah.
Untuk makluman, menghindarkan bayi  dari kembung dengan menyapukan perlahan-lahan  pada bahagian perut bayi berkenaan. Oleh itu disyorkan pada ibu-ibu ada anak kecil dan yang juga baru bersalin.
Tambahan: (Jangan salah sangka ya,minyak Morhabshi bukan  seperti minyak urut “XXX” yang lain…Ianya memang baik untuk melancarkan perjalanan darah,membaiki urat yang bersimpul,…tetapi manfaat lainnya yang diyakini, ianya bolih merawat SIHIR yang terkena pada seseorang ~ manalah tau ada yang di aniaya/di khianati orang ke kan,….Alhamdulillah, fungsi dan  manfaat utama RESINnya untuk menghalau mahkluk halus, sebenarnya juga adalah baik serta sesuai untuk merawat sihir kerana sihir juga bersabitan dengan gangguan mahkluk halus…insyallah  
….Untuk lelaki, sila sapukan pada ‘alat ‘ dari pangkal ke hujung dengan cara mengurutnya perlahan-lahan. Elakkan minyak daripada memasuki salur kencing. Boleh dilakukan pada bila-bila masa tetapi bukan untuk berjima’ (bersetubuh). Pastikan anda mencuci hingga bersih sebelum bersama isteri. Ramuan herba ini bertindak melancarkan perjalanan darah seterusnya membantu ‘alat’ anda sihat dan hebat.  Demikianlah pengalaman yang dikongsikan oleh beberapa orang rakan pengguna yang telah mencubanya.

~RUMUSAN RINGKAS KEGUNAANNYA.
Untuk masalah mistik:-
histeria
dirasuk syaitan
sihir (buatan orang)
gangguan Saka / mahkluk halus
santau
bayi ‘diganggu’
kerasukkan
Cara Gunanya:-Calit pada sendi,ubun-ubun,belakang telinga,tengkuk…kalau perlu dan mendesak sapu dibahagian tulang belakang dan 2 tapak kaki dan ibu jari kaki…

………………………….
Untuk Masalah Luaran:-
bayi ‘kembung’
sawan tangis
pusat bayi (agar mudah tanggal)
kanser (luar)
kayap
kurap
gatal-gatal (termasuk celah jari kaki & pangkal paha)
jerawat batu dan biasa(termasuk bisul kecil pada muka, kepala, tubuh)
kudis
bisul
melecur terkena api atau air/minyak panas
gigitan serangga & binatang bisa
simpul biawak
tumit pecah
telinga menanah
ketuat
kelemumur dlln…
Cara Gunanya:-Sapu sahaja di tempat berkenaan dan urut secara perlahan di bahagian yang terseliuh/urat bersimpul.

……………………………
Untuk Masalah Dalaman:-
muntah, muntah darah
mabuk-mabuk ,meloya dan sebagainya…
batuk
santau
lelah/asma
sakit gigi/ubat gigi
senak
cirit birit
perut memulas
mulut pecah
tekak perit dlln…
Cara Gunanya:- Minum terus sesudu pun bolih atau titiskan 3-5 titis dalam suku cawan air suam lalu di minum (ambil ikut keperluan)…Bagi bayi yang masih menyusu atau berumur 2 tahun kebawah JANGAN di beri minum hanya kegunaan luaran saja bagi bayi…bagi masalah gigi guna kapas atau titiskan pada berus gigi sebagai ubat gigi…dan sapu pada bibir/bahagian mulut yg pecah.

***Bagi masalah kulit kayap,panau gatal2 dll. lap dulu pelahan-lahan bahagian sakit dgn air suam-suam panas supaya liang roma terbuka,biarkan permukaan kulit kering kemudian baru sapukan Minyak Morhabshi…insyallah mujarab ya.

***NOTA:-Bagi Muslim bacalah Alfatihah,3 Qul ,Ayat Qursi dan berselawat sebelum menggunakannya.Jadikan ini satu ihktiar/usaha dan asbab sahaja,yang menyembuhkan adalah Allah SWT…wallahualam.


 
Khasiat Minyak Morhabshi- (Ulasan dari Pewarisnya)
Minyak Morhabshi dikategorikan sebagai unik dan serbaguna. Kegunaannya meliputi fizikal dan mistik, serta penyakit luaran dan dalaman. Malah, terdapat beberapa kes yang dimaklumkan pada kami bahawa Minyak Morhabshi telah membantu meningkatkan hubungan suami isteri (digunakan oleh pihak suami secara urutan pada alat kelamin).
Antara keunikan Minyak Morhabshi ialah ia menyelesaikan kes kerasukan dan gangguan makhluk halus seperti histeria, bayi menangis tidak semena-mena, sawan, sihir, buatan orang, santau, dan sebagainya. Sila lihat testimoni.
Dalam hal ini saya dan beberapa sahabat yang terdiri daripada golongan profesional pernah menguji Minyak Morhabshi menggunakan perantaraan seorang pelajar yang mempunyai kelebihan melihat makhluk ghaib. Menurut pelajar IPTA tersebut, ‘makhluk’ itu serta merta melarikan diri apabila seorang sahabat saya yang menjadi ‘sampel ujikaji’ disapukan Minyak Morhabshi pada tubuhnya. Wallahu’alam.
Kami juga dapati Minyak Morhabshi berkesan untuk asma, batuk, sakit dada, dan sebagainya.
Minyak Morhabshi juga didapati mujarab untuk hampir semua penyakit kulit termasuk kayap, kurap, gatal-gatal dan serangan bakteria. Malah Almarhum mendakwa ia juga mujarab untuk barah. Hal ini kemudiannya diakui oleh seorang Sahabat Morhabshi iaitu Ustaz Samsudin dari Kemaman Terengganu. Beliau juga seorang pengamal perubatan tradisional yang baru-baru ini menggunakan Minyak Morhabshi bagi merawat seorang pesakit Barah Hati kronik . -by: CheguMan, CEO Morhabshi.



TESTIMONI:


1.Bagus untuk bayi
sy seorg ibu yg baru membeli minyak ini setelah terbaca di internet.walaupun tidak yakin dgn kemampuan minyak ini. saya sapukan pada bayi saya yg tiba2 menangis waktu senja.ajaibnye bayi sy terus senyap dan tidur nyenyak sepanjang mlm.dr hr itu saya terus menggunakn minyak ini
Norbaizura Muhammad


2.LUTUT SUKAR DIBENGKOK
Beberapa bulan yang lalu saya mengalami ketegangan di bahagian lutut yang sukar untuk dibengkokkan menyebabkan tidak selesa ketika solat. Setelah hampir 2 bulan mengalami kesukaran ini, pada suatu hari saya terbaca artikel mengenai keunikan minyak morhabshi ini lantas tergerak hati saya untuk mencubanya. Saya terus membuat pesanan sebanyak 4 botol. Pada malamnya sebelum tidur saya menyapu di bahagian lutut sambil mengurut di bawah pelipat. Alhamdulillah, syukur ke hadrat Allah, dengan izinNya apabila bangun tidur saya terasa kaki saya ringan dan saya boleh solat dengan selesa, tiada rasa sakit lagi. Sejak itu saya terus menggunakan minyak morhabshi ini dan memperkenalkannya kepada keluarga saya.
YUN HANIZAH BT. RAMLI


3.Lelah dan sakit dada
Jiran saya memang melanggan myk morhabshi bagi meringankan lelahnya yg teruk. Pada suatu malam suaminya diserang sakit dada yg teruk. Beliau mmg ada masalah jantung. Alhamdulillah setelah disapu minyak ini, sakit itu segera lega.
Noraini hj Saat – NS


4.Demam Selsema
Saya selale kena selesema dan tiap kali kena memang teruk asyik bersin & meleleh hingus. Kebetulan saya terbaca kegunaan minyak Morhabshi ialah dengan meminumnya. Saya dah guna lama tapi tak pernah minum pun. Saya cuba tengahari 1 sdt dan malam 1 sdt. Lepas tengok AF9, saya tertidur dan pagi besok jaga, alhamdulillah! selsema hilang terus tak macam selalu berharix baru nak hilang. Dengan izin Allah, dalam masa xsampai 24 jam selsema hilang, hingus takde pulih macam biasa. Syukur.
PokMe – Wilayah Persekutuan.


5.Baby suka menangis malam
husband saya bekerja di KL dan kadang2 dah maghrib baru sampai rumah. Bila selalu dia balik time mcm tu…anak kecil saya mesti meragam..menangis…mata pejam sambil menggaru-garu telinga kiri dan kanan….bila mcm tu, saya letak minyak Morhabshi di belakang telinga kiri dan kanan dan juga di kening anak saya…alhamdulillah, terus dia senyap dan tak menggaru lagi…bukan baru sekali jadi macam tu dah byk kali dah…saya selalu jugak sapu ke perut anak kecil saya selepas mandi…alhamdulillah tak ada pulak kembung perut…kalau kena gigit nyamuk atau semut…saya sapu minyak morhabshi saje…kalau terkena percikkan minyak masak panas tu cepat2 sapu minyak morhabshi…tak ada melepuh pun…kalau dulu..kena minyak panas aje..terus naik gelembung…saya mesti standby minyak morhabshi satu kat dapur…
Nor Azmah Binti Ab. Aziz – Putrajaya


6.Pengidap kencing manis yg terbakar kakinya,
seorg penguna minyak moehabshi telah menceritakan kpd sy tentang khasiat minyak ini, di mana dia telah mengalami luka akibat terbakar, yg merisaukan rakan kita ni ialah dia ni pengidap kencing manis, kesan luka ni sememangnya mengambil masa yg lama baru akam sembuh, bila menguna minyak morhabshi yg di sarankan oleh seorg rakan yg lain, rakan ni membeli 1 btl dan menyapukan minyak ini kepada lukanya, selama 3 hari menggunakan minyak ini, luka tersebut telah kering sepenuhnya…sy yg mendgr cerita dr rakan sy merasa benar2 bersyukur brtapa besarnya kurniaan allah yg menemukan penyembuh yg mujarab ini…
Hashimah Ramli – SARAWAK


7.Sakit kepala dan untuk menegangkan muka.
sy mengalami sakit kepala yg teruk hingga ke bhg belakan, bila saya sapu dan buat urutan di kepala tengkok n bahu..allhamdulillah, berat n sakit kepala sy hilang..dan yg paling bestnya bila sy jdkan untuk urutan d muka, kulit muka terasa tegang dan nampak berseri….walaupun kdg kurang tidur…mesti cuba…
Hashimah Ramli


8.Minyak Morhabshi Baik Untuk penawar gigitan serangga.
Saya telah melanggan minyak ini sejak awal tahun 2010.Pengalaman saya pertama ia lah saya pernah digigit serangga berbisa dan menggunakan minyak ini sebagai ubat dan ternyata hanya 2 minit sakitnya hilang. Yang kedua ialah Saya terkena benda tajam yang melukakan ditangan saya dan darah terlalu banyak. Syukor saya terbawa minyak ini dan menggunakannya dan ternyata darah terhenti dan kulit pun terus melakat dan tidak bernanah. Yang ketiga saya sejak 10 tahun yang lalu saya sering datang ke hospital untuk ambil ubat gatal,jika tidak gatal-gatal itu membawa kulit saya terluka (berkudis).Selepas saya melanggan minyak ini saja yang saya gunakan dan dia berkesan menyembuhkan yang gatal. Saya jarang ke hospital selepas saya gunakan minyak in. Terima kasih kepada pihak admin yang membantu saya memperkenalkan ubat minyak ini. Oleh kerana saya merasakan keberkesanan minyak ini maka saya mahu membuat pesanan lagi. TQ
Jaimis Bin Luntau


9.Minyak yang berkesan samada dalaman atau luaran
Mengambil kesempatan bagi saya utk menulis di ruangan ini dimana sebelum ini telah disiarkan sms saya mengenai penyakit saraf yg telah saya alami selama 2 bln maka dgn ini saya nak berkongsi satu lagi cerita mengenai cucu kepada abang saya yg mana dia ni terlalu hyper, maka saya telah memberi 1 botol pada anak saudara saya, dia pun menyapukan keseluruh badan anaknya minyak tersebut, setelah beberapa hari dia pun menjadi hairan kenapa anaknya menjadi tenang(cool down)nenek dia pun hairan ingatkan dia tak sehat, dia sarankan anak nya buatkan ayam goreng untuk cucu dia, rupa2nya bukan dia tak sehat itu adalah penangan minyak morhabshi, dan ada lagi kawan2 saya yg mendapat menafaat dr minyak tersebut.
Halimah Morshidi


10.Memang berbaloi..
Pengalaman kakak saya sendiri.Dia memakai minyak ini kerana mengalami sakit kepala yang teruk setiap hari.Bagaikan tak percaya, sakit kepala nya hilang tiba2.Dia sendiri berkata minyak ini minyak ajaib.
JUSNIWATI BINTI SALLEH – 20

11.Minyak Morhabshi
Apabila saya menggunakan pertama kali,alhamdulilah ia amat mujarab sekali.Lenguh-lenguh dibadan saya hilang
Wan Suhaimy Iskandar


12. 3 thn tak dapat tanggalkan cincin
Aslkm Kawan saya mengadu hal cincin emas dijarinya tidak dapat dicabut hampir 3 tahun.Pelbagai ikhtiar telah dilakukan seperti sabun,minyak masak dan minyak herha.Putus asa beliau nk pergi potong cincin tersebut.Saya syorkan minyak Mohabshi dengan berselawat atas Nabi 7 x beliau sekelip mata tanpa rasa sakit dengan mudah cincin tersebut berjaya ditanggalkan. Satulagi anak buah saya menangis setiap masuk magrib cuma sapu kat antara dua kening dia terus berhenti nangis. Sekian,KISAH BENAR
Azizul Rahman B.Manja


13.Kucing kena racun
Oleh krn beberapa pengguna bercerita ttg kucing, saya ingin berkongsi cerita drpd pemilik syrkt printing morhabshi. Anak beliau menemui seekor anak kucing yg termakan racun. Mereka memberi minum minyak morhabshi dan kini boleh dikatan sembuh sepenuhnya. Pada peringkat awal, racun itu menyebabkan ia bisu. Kini sudah bersuara semula. Alhamdulillah.
Cheguman (admin) – Melaka.


14.Ubat Patah
Kucing jiran saya baru je berusia 2 bulan .Malang menimpa kerana dilanggar motor ,kaki kiri belakang patah,tulang pinggul patah serta tulang rusuknya sekali…saya terus suruh ambil minyak Mohabshi yg dibeli oleh jiran saya..Minyak di sapu dan sedikit urutan pada anak kucing tersebut…esok dah boleh berjalan walau pun terhincut-hincut sedikit…Terima kasih pada Allah kerana menemukan minyak mustajab ini…Amin..
Azizul Rahman B.Manja



15.Alhamdulillah.Minyak morhabshi memang berkesan
Anak sulung saya mengalami sakit gigi yang agak teruk..Oleh sebab dia juga mengalami masalah ‘Autism’.jadi saya susah untuk mengetahui mana satu giginya yang bermasalah.Ini kerana giginya berlubang atas dan bawah.Lebih mengecewakan lagi,doktor gigi yang saya temui tidak mahu menampal atau mencabut gigi anak saya dengan alasan belum berumur 6 tahun.Lagi satu alasannya ialah tidak boleh menampal gigi yang sedang sakit.Hampir kesemua klinik gigi di bandar Kota Tinggi telah saya pergi, namun itu saja alasan yang saya dengar.Alhamdulliah,Allah itu Maha Besar.Selepas sembahyang Subuh saya tergerak untuk membuka laman web berkenaan ubat sakit gigi,dan Allah telah menemukan saya dengan satu laman blog (saya terlupa siapa blogger tu),dan terbaca khasiat minyak Morhabshi.Dari situlah saya terus menempah minyak morhabshi dan terus menggunakannya sebaik saja tempahan saya itu diterima.Dalam 2 hari saya menggunakan minyak morhabshi ( dengan mencelupnya ke kapas dan menyumbatkan di lubang gigi anak saya yang skit),Alhamdulillah kesannya amat ketara.Anak saya kurang nangis, boleh makan macam biasa dan tidurnya juga nyenyak..Kini setelah 3 minggu menggunakannya sakit giginya seperti tiada lagi.Saya mengucapkan syukur kepada Allah kerana menyembuhkan anak saya dan berterima kasih kepada semua pihak Morhabshi.com, kerana menghasilkan minyak Morhabshi yang bermanfaat kepada semua golongan.Amin.
Mohd Hakimi Rizal bin Abdullah

16.Selain berubat, dapat juga menjana income!
Alhamdulillah, kemujaraban minyak Morhabshi memang tidak dpt dinafikan lagi. Banyak yang telah sembuh dengan asbab minyak ini. Sakit gigi, luka, kurap, sakit perut, cirit birit, semuanya sembuh dgn izin Allah melalui minyak ini. Malah dengan minyak ini juga saya mampu menjana income sehingga cukup untuk menampung sementara menunggu hari gaji saya. Ini kerana sambutan yg hangat dan permintaan yang tinggi di Sarawak terhadap minyak Morhabshi amatlah memberangsangkan!
Asri bin Sapiee


17.Penawar Santau
Saya mengalami penyakit kulit sejak berkahwin ,setelah menyapu minyak tersebut terasa sejuk dan tidak gatal lagi , Syukur Alhamdullillah
Azizul Rahman B.Manja


18.Penyakit Kulit akibat sihirSaya pengamal perubatan tradisoinal telah memberikan sebotol minyak Morhabshi kat kawan saya kerana terkena sihir seluruh badannya berkudis,InsyaAllah hampir sembuh baru dua kali sapu.
Azizul Rahman B.Manja



*****************************************************************************************
Minyak Morhabshi (1957) ASLI  diadun dengan lebih daripada 30 jenis herba tradisional tempatan.
TIADA SEBARANG DADAH, RACUN  ATAU BAHAN KIMIA.
Malah kini minyak Morhabshi telah berjaya memperolehi surat kelulusan (Tarikh: 16 Julai 2011) daripada Kementerian Kesihatan Malaysia bagi mengeluar dan memasarkan minyak serbaguna ini ke pasaran terbuka.
YA! Minyak Morhabshi telah mendapat kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia.Bagi memastikan kualiti dan kekemasan produk secara berterusan, Minyak Morhabshi kini dibungkus dan dikeluarkan di kilang bertaraf GMP (Good Manufacturing Product) dalam pek baru 60ml.
 
MORHABSHI juga adalah jenama berdaftar di bawah Perbadanan Harta Intelek Malaysia. Hakcipta Terpelihara.Sebarang peniruan atau pemalsuan akan didakwa. 
MORHABSHI adalah sebuah syarikat berdaftar: M0154229-W
Minyak MORHABSHI adalah produk berdaftar dengan Kementerian Kesihatan Malaysia: NOT110703273K.
 
***Sila dapatkan pek Morhabshi anda terus dari kami, kami adalah pengedar yang mangambil bekalan terus dari PEWARIS dan PENGELUAR Minyak Morhabshi 1957 (ASLI).

KAMI ADALAH AGENT SAH MORHABSHI SILA RUJUK  :
http://morhabshi.biz/v2/index.php/2013-04-18-13-12-28/negeri-sembilan
 


***********************************************************************************


PAKAGING TERBARU HANYA ADA 1 SAIZ
 

HARGA RM28.00 SEBOTOL
 KANDUNGAN SATU BOTOL 60ML

* sila tambah RM6.00 SM / RM10.00 SS

 
UNTUK MEMBELI SILA LAYARI http://morhabshiku.blogspot.com/
 
 

berminat ?



SILA CALL @ SMS 017-6889720 ( AMIRUL )
UNTUK TEMPAHAN.







Cara Pembayaran
Ikut langkah-langkah yang diberi

Langkah 1: Bank-In ke salah satu Akaun dibawah



Akaun MAYBANK:
1551 7101 9627
Nama:
Amirul Hisham Bin Amsar
3rd Party Email:
biz121enterprise[a]gmail.com

ganti [a] kepada @

* NOTE : UNTUK PEMBAYARAN TRANSFER ONLINE MAYBANK ANDA DIMESTIKAN MEMASUKAN EMAIL DIATAS.


Akaun CIMB:
05060 05599 4520
Nama:

Amirul Hisham Bin Amsar








Akaun BSN:
05102 410000 39351
Nama:
Amirul Hisham Bin Amsar




Langkah kedua :



Selepas bayaran dibuat sila SMS kepada kami supaya pesanan anda dapat diproses dengan segera.
Format SMS:
NAMA PRODUK> <KUANTITI> <NAMA BANK> <JUMLAH BANK IN> <TARIKH & MASA BANK IN> <NAMA ANDA> <ALAMAT> hantar ke 017-6889720 ( MAXIS ) / 019-6486189 ( CELCOM )


Pesanan:
Pesanan anda akan dihantar selepas pengesahan pembayaran berjaya dilakukan. Penghantaran akan dibuat menggunakan POS LAJU sahaja.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Tuesday, 21 May 2013

KAPSUL TONGKAT ALI PLUS


KAPSUL TONGKAT ALI  PLUS    

Tongkat ali atau juga dikenali sebagai pasak bumi adalah sejenis tanaman saka yang terdapat di hutan Malaysia dan Indonesia. Nama botaninya ialah Eurycoma longifolia daripada famili Simaraubaceae. Tongkat ali juga dikenali sebagai penawar pahit, bedara pahit, bedara putih, bedara merah, hempedu pahit, payung ali, tongkat baginda, muntah bumi, petala bumi, akar jangat semang, tongkat rasul, dan setunjang bumi.

Tongkat ali boleh mencapai ketinggian sehingga 10 meter di dalam rimbunan hutan tanah rendah. Biasanya, daunnya rimbun pada hujung batang. Kebanyakan pokok ini tidak bercabang. Jikapun bercabang, ia terlalu sedikit, iaitu satu atau dua cabang sahaja. Bunganya tersusun padat pada tangkai yang bercabang keluar dari pangkal daun. Penduduk tempatan beranggapan bahawa seluruh pokok ini mempunyai ciri-ciri perubat.















Tongkat ali merupakan sejenis tumbuhan yang dikatakan mempunyai bahan bagi membantu lelaki yang menghadapi masalah syahwat.

*Semua Tongkat Ali yang kami kapsulkan didapati dari hutan bukit/gunung (lebih power), bukan dari ladang.
Punca Lemah tenaga Batin:
Banyak berfikir, Mengeluarkan air mani dengan kaedah lain, Perjalanan angin dan darah tidak betul, Melakukan kerja berat berlebihan, Jatuh atau kemalangan menyebabkan lemah urat saraf, Kandungan gula berlebihan dalam darah (kencing manis)

Mengatasi Masalah:
-Eejakulasi pramatang/ Pancut sebelum masa
-Kegagalan eraksi/ Kurang keingainan seks
-Cepat layu/ Tewas
-Sperma cair
-Lemah tenaga batin
-Sakit pinggang
-Kencing manis

Bahan-bahan:
-Tongkat Ali
-Ubi jaga
-Tunjuk langit
-Rempah ratus.

 Cara makan:
2 kapsul pagi dan 2 kapsul malam atau 2 kapsul malam shj











HARGA JUALAN RM30.00



HARGA KAMI : RM 25.00 = 40 BIJI KAPSUL


HARGA BORONG 
1 - 4 BOTOL - RM25 / BOTOL
5 - 9 BOTOL - RM23 / BOTOL
10 - 20 BOTOL - RM 20 / BOTOL
21 - 40 BOTOL - RM18 / BOTOL
41 - 50 BOTOL - RM16 / BOTOL
 
 BELI 2 BOTOL KEATAS PERCUMA POSLAJU UTK SEMENANJUNG MALAYSIA / RM5 SABAH SERAWAK.


BELI SATU BOTOL . SILA TAMBAH KOS POSLAJU RM5 SM / RM10 SS.


KOMBO POWER


HARGA : RM50.00

*SILA TAMBAH KOS POSLAJU RM5.00 SM / RM10.00 SS.




berminat ?



SILA CALL @ SMS 017-6889720 / 019-6486189 ( AMIRUL ) UNTUK TEMPAHAN.

*SILA CHECK STOK DAHULU DENGAN KAMI SEBELUM ANDA BANK IN DUIT

Cara Pembayaran
Ikut langkah-langkah yang diberi



Langkah 1: Bank-In ke salah satu Akaun dibawah




Akaun MAYBANK:
1551 7101 9627
Nama:
Amirul Hisham Bin Amsar
3rd Party Email:
biz121enterprise[a]gmail.com

ganti [a] kepada @

* NOTE : UNTUK PEMBAYARAN TRANSFER ONLINE MAYBANK ANDA DIMESTIKAN MEMASUKAN EMAIL DIATAS.


Akaun CIMB:
 7024055801
Nama:

Amirul Hisham Bin Amsar








Akaun BSN:
05102 410000 39351
Nama:
Amirul Hisham Bin Amsar






Langkah kedua :

Selepas bayaran dibuat sila SMS kepada kami supaya pesanan anda dapat diproses dengan segera.
Format SMS:
<NAMA PRODUK> <KUANTITI> <NAMA BANK> <JUMLAH BANK IN> <TARIKH & MASA BANK IN> <NAMA ANDA> <ALAMAT> hantar ke 017-6889720 ( MAXIS ) / 019-6486189 ( CELCOM )


Pesanan:
Pesanan anda akan dihantar selepas pengesahan pembayaran berjaya dilakukan. Penghantaran akan dibuat menggunakan POS LAJU sahaja.










KAPSUL TUNJUK LANGIT


KAPSUL TUNJUK LANGIT
KHAS BAGI MEREKA YANG TIDAK TAHAN PAHIT BUAH TUNJUK LANGIT

DENGAN MENGGUNAKAN KAPSUL HALAL

HARGA JUALAN RM30.00
 



HARGA KAMI : RM 25.00 = 40 BIJI KAPSUL
 



HARGA BORONG

1 - 4 BOTOL - RM25 / BOTOL
5 - 9 BOTOL - RM23 / BOTOL
10 - 20 BOTOL - RM 20 / BOTOL
21 - 40 BOTOL - RM18 / BOTOL
41 - 50 BOTOL - RM16 / BOTOL
 
BELI 2 BOTOL KEATAS PERCUMA POSLAJU UTK SEMENANJUNG MALAYSIA / TAMBAH RM5 UTK SABAH SERAWAK.
BELI SATU BOTOL . SILA TAMBAH KOS POSLAJU RM5 SM / RM10 SS



 KEGUNAAN:



Kencing manis, darah tinggi , Masalah jantung, Kolestrol tinggi, Gout, Sakit sendi, Strok, Gastrik, Masalah tidur, Migrain, Resdung, Sembelit, Buasir, Menstabilkan darah, Meningkatkan kecergasan badan, Meningkat tenaga batin.

Cara makan kapsul buah tunjuk langit

Bagi mereka yg mempunyai darah tinggi , kencing manis , gout dan penyakit2 lain:

1. Utk seminggu pertama mkn 1-3 kapsul 3 x sehari iaitu selepas makan pagi , mkn tgh hari dan lepas mkn malam.

2. Utk minggu kedua dan seterusnya cuma ambil 1-3 kapsul 2x sehari iaitu lepas mkn pagi dan lepas mkn malam. 
3. Bila bacaan sudah stabil mkn sebiji sehari shj.



KOMBO TUNJUK LANGIT

HARGA : RM50.00

 
 
 
 
 
note : Sekarang botol kapsul tunjuk langit berwajah baharu
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

berminat ?

UNTUK MAKLUMAT LANJUT TENTANG BUAH TUNJUK LANGIT SILA LAYARI

SILA CALL @ SMS 017-6889720 ( AMIRUL )
UNTUK TEMPAHAN.

Cara Pembayaran
Ikut langkah-langkah yang diberi



Langkah 1: Bank-In ke salah satu Akaun dibawah




Akaun MAYBANK:
1551 7101 9627
Nama:
Amirul Hisham Bin Amsar
3rd Party Email:
biz121enterprise[a]gmail.com

ganti [a] kepada @

* NOTE : UNTUK PEMBAYARAN TRANSFER ONLINE MAYBANK ANDA DIMESTIKAN MEMASUKAN EMAIL DIATAS.


Akaun CIMB:
 7024055801
Nama:

Amirul Hisham Bin Amsar








Akaun BSN:
05102 410000 39351
Nama:
Amirul Hisham Bin Amsar






Langkah kedua :

Selepas bayaran dibuat sila SMS kepada kami supaya pesanan anda dapat diproses dengan segera.
Format SMS:
NAMA PRODUK> <KUANTITI> <NAMA BANK> <JUMLAH BANK IN> <TARIKH & MASA BANK IN> <NAMA ANDA> <ALAMAT> hantar ke 017-6889720 ( MAXIS ) / 019-6486189 ( CELCOM )


Pesanan:
Pesanan anda akan dihantar selepas pengesahan pembayaran berjaya dilakukan. Penghantaran akan dibuat menggunakan POS LAJU sahaja.